"Призначення Смілянського гендиректором Укрпошти і його діяльність на цій посаді - це дискредитація західного досвіду реформування", - Вадим Карасьов, український політолог і аналітик

19.01.2017

Після спостережень за Смілянським поштарі сформулювали важливий принцип менеджменту

Багато хто чув про скандал, у який потрапила Укрпошта через відмову приймати з 1 січня 2017 комунальні платежі на рахунки київського комунального підприємства ГІОЦ.




Скандал виник через те що гендиректор Укрпошти Ігор Смілянський влітку 2016 розпорядився працювати з ГІОЦ за 0,5% винагороди (раніше працювали за 1%), а коли побачив що це невигідно, почав вимагати з ГІОЦ винагороду втричі (!) більшу - 1,5%. ГІОЦ не погодився – і Укрпошта втратила у Києві ринок платежів, що вимірюється сумою 1 млрд 200 млн грн. на рік.

Це виглядає дуже комічно в світлі постійних запевнень гендиректора Укрпошти Смілянського про те що «пріоритетами розвитку «Укрпошти» будуть фінансові послуги». Ось таким чином він показав на практиці як цей пріоритет діє.

Владнати стосунки з ГІОЦ в Смілянського було багато часу, але він схаменувся лише в перший день Нового року – після закінчення терміну дії договору з комунальним підприємством. В результаті офіційне повідомлення Укрпошти про відмову приймати комунальні платежі з’явилося лише 11 січня. А до того розгублені кияни дарма намагалися дізнатися у розгублених операторів Укрпошти чому не приймають до сплати їх квитанції від ГІОЦ.

Через недбалість та непрофесіоналізм Смілянського Укрпошта втратила не лише величезні доходи. Вона втратила імідж надійного фінансового оператора.

Це не перший ганебний провал високооплачуваного заморського менеджера. Перед тим була ганьба з Поштовим банком, зрив термінів корпоратизації, колосальне роздуття штатів, невиконання десятків обіцянок, нездатність пояснити свої хаотичні дії, знущання над поштовиками і нерозуміння принципів керівництва. Загалом за 7 місяців роботи він нічого не досяг і не прийняв жодного іноваційного управлінського рішення. Єдине, чим він пишається, це нібито зекономленими коштами на якихось тендерах, але це не можна вважати успіхом.

Дотепники жартують, що єдиним його досягненням є саме відмова приймати комунальні платежі, адже цим рішенням було миттєво ліквідовано черги в поштових відділеннях.

Отже, після цієї ганьби експеримент щодо ефективності високих зарплат в Україні заїзджих менеджерів можна вважати закінченим і невдалим.

Тим часом у групі «Громадська рада Укрпошти» в Фейсбуці, за результатами спостереження за безсистемною роботою Смілянського та його команди, сформулювали дуже логічний принцип зі сфери менеджменту: «Скільки дурню не плати, він все одно краще працювати не буде».

Цей слоган разом із удосконаленим хештегом члени групи вписали у новий корпоративний чорнобілий стиль Укрпошти, в якому новим логотипом підприємства є знак "хештег" (решітка).


Тепер поштовики перевіряють на Смілянському дію закону Мерфі, який визначає: «Чим гірше людина справляється з роботою, тим менше шансів її позбутися».

Нагадаємо, місячний оклад (без надбавок та премій) генерального директора Укрпошти громадянина США Ігоря Смілянського складає 333400 грн, оклади його заступників складають від 150 до 300 тисяч грн. За ІІ півріччя 2016 року штат генеральної дирекції УДППЗ “Укрпошта” збільшився з 360 до 660 осіб, а місячний фонд основної заробітної плати зріс з 2 до 15 млн грн. Середня заробітна плата на підприємстві складає 2800 грн. “Укрпошта” завершила ІІІ та IV квартал 2016 р. зі збитками, втім працівники гендирекції отримували щомісячні премії у розмірі 60-80% від окладу.